ERDOĞAN PAÇİN/MUHABİRİZ.COM-
Bursa’nın Mudanya İlçesi eski yapılar konusunda adeta çelişki yumağına döndü. Anıtlar Kurulu tarafından tarihi dokusu bozulmasın diye koruma altında olduğu iddia edilen eski yapılar yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya. Bazı binalar ise tescilli olduğu gerekçesiyle sözde koruma altında ancak bu yapılarda aslına uygun olmayan tadilatlar dikkate alınmazken bitişik binaların görüntüyü bozduğu iddiasıyla yıkım kararı çıkması vatandaşı çileden çıkarttı.
Mudanya’da birçok işletmeye giden görevlilerin yıllardır faaliyet gösteren esnaflara : ” Burası belediye tarafından ruhsat verilmiş bir işletmeler. Ancak yanda bulunan bina tescilli ve Anıtlar Kurulu tescilli bina yanında bulunan işletmenin görüntü bozukluğu yaptığı gerekçesiyle yıkılması yönünde karar almış. Bu kararı Cumhurbaşkanı dahi gelse engelleyemez. Anıtlar Kurulu tarafından yıkılması talep edilen yerler yıkılacaktır. ” şeklinde konuştuğu söylendi.
Esnaflar tescilli olduğu belirtilen binada yapılan izinsiz tadilata ses çıkartmayan Anıtlar Kurulu’nun, çevreye hiçbir zararı olmayan esnafları tedirgin etmek için adeta fırsat kovaladığını ifade ediyorlar.
“CUMHURBAŞKANI DAHİ KARIŞAMAZ, SES ÇIKARTAMAZ” DİYE GÖZDAĞI VERİLİYOR İDDİASI!
Anıtlar Kurulu tarafından verilen karara yetkililerin çıkışı ise adeta akıllara durgunluk verici. Konuyla ilgili birden fazla esnafı gezen yetkilinin sözlerini aktaran esnaflar şaşkınlık içinde ne yapacaklarını bilemediklerini ifade etti. Esnafların aktardığına göre yetkilerin : “Anıtlar Kurulu karar verdiği zaman bu karar uygulanır. Bu ülkenin Cumhurbaşkanı dahi Anıtlar Kurulu kararına karışamaz. Bu kurul tarafından verilen karar her emrin üzerindedir. Kimsenin gözünün yaşına bakılmaz.” dediğini vurgulandı.
Mudanya sokaklarında kaderine terk edilen evlerin önünden her gün onlarca, hafta sonlarında ise yüzlerce insan geçerken göz boyamak için alınan yetersiz tedbirlere vatandaşlarda tepki gösterdi. Tarihi yapıları koruduğu ileri sürülen Anıtlar Kurulu’nun keyfi kararlar alması ve eski yapılarla ilgi yaptırım uygulanmaması çelişki oluştururken, Girit Mahallesi sakinlerinin adeta eski evlerin üzerlerine yıkılmaması için dua ettiği ifade edildi.
Anıtlar Kurulu’nu adeta kutsal bir meta gibi gören yetkililer hakkında nasıl bir yaptırım uygulanacağı bilinmezken insan hayatını görmezden gelen kurum ve kuruluşların esnafın kazandığı üç beş kuruşa göz dikmesi ise gayri ahlaki olarak vatandaşlar tarafından yorumlandı.


